გურანდა ხაბეიშვილი

ელ-ფოსტა: gkhabeishvili@ibsu.edu.ge

დაასრულა  ინგლისური ფილოლოგია  შავი ზღვის საერთაშორისო უნივერსიტეტში (2012-2016). მიიღო მაგისტრის ხარისხი ლატვიის სახელმწიფო დაფინანსებით  განათლების მეცნიერებში  ლატვიის უნივერსიტეტში. შემდგომ კი დოქტორანტურა დაასრულა ისევ განათლების მეცნიერებების მიმართულებით შავი ზღვის საერთაშორისო უნივერსიტეტში.

2012 წლიდან ჩართულია საერთაშორისო კონფერენციებსა და ტრენინგებში საქართველოში და ქვეყნის გარეთ. გამოქვეყნებული აქვს 10 ზე მეტი სტატია და 2 წიგნი. იყო ტემპუსის IV  პროექტის მონაწილე ბულგარეთში ‘ ახალგაზრდა ლიდერთა აკადემია’.

ასევე აქვს მოხალისეობრივი გამოცდილება სტუდენტობის პერიოდში საერთაშორისო ორგანიზაციასა და უნივერსიტეტში, როგორც თვითმართველობის წევრობის ასევე სტუდენტური კლუბის პრეზიდენტობის. 

2015 წლიდან ჩართულია სწავლების პროცესში. 2019 წელს დააფუძნა ენათა სკოლა ‘Cambridge  Education Corner’. 2018-2022 წელი, მოწვეული ლექტორი ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტში.  2019-2022 წელი, მოწვეული ლექტორი კავკასიის უნივერსიტეტში. არის აფილირებული ასოცირებული პროფესორი  შავი ზღვის საერთაშორისო უნივერსიტეტში. 

პუბლიკაციები

  • Khabeishvili, G. (2024).Uncovering Students’ Perceptions on Using Interactive Writing Tools. In the 12th European Conference on Language Learning (ECLL2024),London, pp.65-75.
  •  Khabeishvili, G. (2024). Rethinking Our Classrooms: Teachers’ Perceptions on Integrating Transferable Skills in the Classrooms to Create an Active Learning Environment. European Scientific Journal, ESJ, 20(8), 194. 
  • Khabeishvili, G. (2024). How to Engage Students in Writing: The Ways to Get Your Students Excited About Writing through the Use of Interactive Writing Tools. In the 14th International Research Conference on Education, Language & Literature Proceedings, Tbilisi, pp. 96-106.
  • Khabeishvili, G. (2023). The readiness of prospective teachers towards 21 century teaching practices (A case of Higher Education Institutions in Georgia). In the 13th International Research Conference on Education, Language & Literature Proceedings, Tbilisi, pp. 36-46.
  • Khabeishvili, G. (2022). The ways of integrating transferable skills in your classroom.In the 12th International Research Conference on Education, Language & Literature Proceedings, Tbilisi, pp. 132-144.
  • Khabeishvili, G. &Tvaltchrelidze, N (2021). Reimagining classrooms: What if students led the classroom, not teachers? In the 11th International Research Conference on Education, Language & Literature Proceedings, Tbilisi, pp. 85-94.
  • Khabeishvili, G. & Pachuashvili, N. (2020). A learner-centered approach to developing transferable skills through m-learning activities in higher education institutions.In the 10th International Research Conference on Education, Language and Literature Proceedings, Tbilisi, pp. 187-195.
  •  Khabeishvili, G. (2020). The significance of transferable skills development: Has the COVID-19 pandemic revealed skills deficit among students in higher education institutions in Georgia? In N. Doghonadze, J.Krajka, & J.Smeds (eds). Modern Trends in Education in Georgia (vol 3, pp. 166-193). LAMBERT Academic Publishing.
  •  Khabeishvili, G. (2019). Using gamification approach in the classroom to create engagement and active learning. In the  9th International Research Conference on Education, Language and Literature Proceedings, Tbilisi, pp. 134-145.
  •  Khabeishvili, G. (2018). Employability skills development: Are higher  education institutions (HEIs) responsible. In the 8th International Research Conference on Education, Language and Literature Proceedings, Tbilisi, pp. 90-95.
  •  Khabeishvili, G. (2023). Application of student-centered methods in the  classroom (A Case of Higher Education Institutions in Georgia).Polilog. Studia  Institute of Modern Languages of the Pomeranian University in SłupskNeofilologiczne, 183- 193, (13). https://doi.org/10.34858/polilog.13.2023.403
  • Khabeishvili, G. (2017). The significance of using concept checking questions (CCQ) in English as a foreign language classroom(EFL). In  the 7th International Research Conference on Education, Language and Literature Proceedings, Tbilisi, pp.223-233. 
  •  Khabeishvili, G. (2019). Creativity in English as a foreign language teaching to young learners. Lambert Academic Publishing. 
  •  Khabeishvili, G. (2019). Promoting generic employability skills development in higher education. Lambert Academic Publishing.