მაია ჩქოტუა

ელ-ფოსტა: mchkotua@ibsu.edu.ge

დოქტორი მაია ჩქოტუა არის გამოცდილი პედაგოგი და აკადემიური ლიდერი, რომელსაც აქვს უმაღლეს განათლებაში მუშაობის ოცწლიანი გამოცდილება. ამჟამად ის მუშაობს აფილირებულ პროფესორად შავი ზღვის საერთაშორისო უნივერსიტეტის განათლების, ჰუმანიტარულ და სოციალურ მეცნიერებათა სკოლაში თბილისში, საქართველოში. მას უკავია რამდენიმე ხელმძღვანელი თანამდებობა, მათ შორის არის შავი ზღვის რეგიონის განათლების ჟურნალის (JEBS) მთავარი რედაქტორი და ინგლისური ფილოლოგიის საბაკალავრო და მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამების ხელმძღვანელი.

დოქტორმა ჩქოტუამ განათლების მეცნიერებათა დოქტორის ხარისხი მიიღო თელავის ი. გოგებაშვილის სახელობის სახელმწიფო უნივერსიტეტში და თავისი კარიერა მიუძღვნა განათლებისა და ენის სწავლების მეთოდოლოგიების განვითარებას. ის განსაკუთრებით ფოკუსირებულია ინგლისური ენის სწავლებაზე და გამოქვეყნებული აქვს მრავალი სამეცნიერო ნაშრომი ამ მიმართულებით.

როგორც გამოცდილმა მკვლევარმა და აკადემიურმა ხელმძღვანელმა, მან წარმატებით უხელმძღვანელა მრავალ დოქტორანტსა და მაგისტრანტს სადისერტაციო ნაშრომების მომზადებაში, რომელთა კვლევის თემები მოიცავს მონაცემებზე დაფუძნებული სწავლებიდან დრამაზე დაფუძნებულ პროფესიულ განვითარებამდე განათლებაში. მისი საკუთარი კვლევითი ნაშრომები წარდგენილი იყო მრავალ საერთაშორისო კონფერენციაზე, განსაკუთრებით საგანმანათლებლო ტექნოლოგიების, ენის სწავლების მეთოდოლოგიისა და ენის სწავლების კულტურული ასპექტების სფეროებში.

დოქტორი ჩქოტუა აქტიურადაა ჩართული საერთაშორისო აკადემიურ თანამშრომლობაში და ამჟამად კოორდინირებას უწევს ERASMUS+ საერთაშორისო კრედიტ მობილობის პროექტებს ევროპულ უნივერსიტეტებთან. ის ასევე არის განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრის უმაღლესი განათლების დარგობრივი საბჭოს წევრი საქართველოში, სადაც წვლილი შეაქვს მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამების განვითარებაში. ადმინისტრაციული და კვლევითი საქმიანობის მიღმა, ის აგრძელებს სხვადასხვა კურსის სწავლებას როგორც საბაკალავრო, ისე სამაგისტრო დონეებზე. კომიტეტის წევრობით. 

  • ფიფია, ე., & ჩქოტუა, მ. (2024). Is Harkness Pedagogy a Way to Break a Curse of Knowledge? მე-14 საერთაშორისო კონფერენცია განათლების, ენის და ლიტერატურის საკითხებში (IRCEELT2024). თბილისი, საქართველო. გვ.7-10.
  • ოზბეთელაშვილი, ე., რუვივარი, ჯ., & ჩქოტუა, მ. (2024). Building Intercultural Bridges: The role of cultural microteaching in developing ICC among English Language Teachers. მე-14 საერთაშორისო კონფერენცია განათლების, ენის და ლიტერატურის საკითხებში (IRCEELT2024). თბილისი, საქართველო. გვ.70-78.
  • ფიფია, ე., ჩქოტუა, მ., ფარჯანაძე, ნ., ბანძელაძე, მ., მესირიძე, ი., თვალჭრელიძე, ნ., & რაზმაძე, მ. (2023). The Impact of Students’ Emotional Well-Being on Academic Performance in the Post-Covid Era. მე-17 ყოველწლიური კონფერენცია ტექნოლოგიების, განათლების, და განვითარების საკითხებში(INTED2023). ვალენსია, ესპანეთი. გვ.5150-5159.
  • ჩქოტუა, მ., & წულაია, ნ. (2023). English as a Foreign Language Learners’ Attitudes towards Data-Driven Learning of English Grammar. მე-17 ყოველწლიური კონფერენცია ტექნოლოგიების, განათლების, და განვითარების საკითხებში (INTED2023). ვალენსია, ესპანეთი.
  • ჩქოტუა, მ., ფიფია, ე., ბანძელაძე, მ., ფარჯანაძე, ნ., თვალჭრელიძე, ნ., & მესირიძე, ი. (2023). Impossible Profession: Teachers’ Profession through Gender Lenses. მე-17 ყოველწლიური კონფერენცია ტექნოლოგიების, განათლების, და განვითარების საკითხებში (INTED2023). ვალენსია, ესპანეთი. გვ. 4637-4644. 
  • ფიფია, ე., დოღონაძე, ნ., ფარჯანაძე, ნ., & ჩქოტუა, მ.  (2022). Correlational Research on Emotional Intelligence and Teacher Professional Development in the Time of Covid-19. მე-16 ყოველწლიური კონფერენცია ტექნოლოგიების, განათლების, და განვითარების საკითხებში (INTED2022). ვალენსია, ესპანეთი.
  • ფიფია, ე., დოღონაძე, ნ., ფარჯანაძე, ნ., & ჩქოტუა, მ.  (2022). Curse or blessing of Education? Mitigation of Adverse Effects of Challenges of Communication between Teachers and Students. მე-16 ყოველწლიური კონფერენცია ტექნოლოგიების, განათლების, და განვითარების საკითხებში (INTED2022). ვალენსია, ესპანეთი.
  • ჩქოტუა, მ., & წულაია, ნ. (2021). Corpus-Based Discovery Learning in Teaching English as a Foreign Language. მე-11 საერთაშორისო კვლევითი კონფერენცია განათლების, ენის და ლიტერატურის საკითხებზე (IRCEELT2021). თბილისი, საქართველო
  • ავალიანი, ნ., მესირიძე, ი., & ჩქოტუა, მ. (2019). Utilizing Interactive Digital Books for Academic Vocabulary Enrichment in English as a Foreign Language Classes. მე-9 საერთაშორისო კვლევითი კონფერენცია განათლების, ენის და ლიტერატურის საკითხებზე (IRCEELT2021). თბილისი, საქართველო.
  • ჩქოტუა, მ., & აზმი ბინგოლ, მ. (2018). Teacher views on Mobile Learning in language teaching. International Journal of Social Sciences & Educational Studies, 1(5), 230-237.
  • ჩქოტუა, მ. (2017). Psychological Aspects of Teaching and Learning Writing. მე-7 საერთაშორისო კვლევითი კონფერენცია განათლების, ენის და ლიტერატურის საკითხებზე (IRCEELT2017). თბილისი, საქართველო.
  • ჩქოტუა, მ., & ტარაშვილი, თ. (2016). Georgian High School Students’ Attitudes towards Classroom Reading. განათლების ჟურნალი შავი ზღვის რეგიონში, 1(2), 53-65.
  • ჩქოტუა, მ. (2015). The Case of Mobile-assisted Language Learning among Undergraduate
    Language Learners in Georgia. განათლების ჟურნალი შავი ზღვის რეგიონში, 1(1), 17-23.
  • ჩქოტუა, მ.  (2015). Brain-Based Approach to Teaching and Learning English as a Foreign Language. მე-5 საერთაშორისო კვლევითი კონფერენცია განათლების, ენის და ლიტერატურის საკითხებზე (IRCEELT2015). თბილისი, საქართველო.
  • ჩქოტუა, მ.(2014). Culture in EFL Classrooms. განათლების ჟურნალი, 3(1), 5-10.
  • ჩქოტუა, მ.(2014). Instructional Strategies for Teaching Language and Culture. მე-4 საერთაშორისო კვლევითი კონფერენცია განათლების, ენის და ლიტერატურის საკითხებზე (IRCEELT2014). თბილისი, საქართველო.
  • ჩქოტუა, მ.(2013). The Use of the Native Language in Georgian EFL Classes. განათლების ჟურნალი, 2(1), 5-10.
  • ჩქოტუა, მ.(2013). Motivation in Teaching and Learning Vocabulary. მე-3 საერთაშორისო კვლევითი კონფერენცია განათლების, ენის და ლიტერატურის საკითხებზე (IRCEELT2013). თბილისი, საქართველო
  • ჩქოტუა, მ. (2012). Developing Cultural Awareness in Foreign Language Teaching. მე-2 საერთაშორისო კვლევითი კონფერენცია განათლების, ენის და ლიტერატურის საკითხებზე (IRCEELT2012). თბილისი, საქართველო.
  • ჩქოტუა, მ.(2012). Foreign Language Learners’ Errors and Error Correction in Writing Class. განათლების ჟურნალი, 1(1), 11-15.
  • ჩქოტუა, მ.(2009). ფრაზეოლოგიური ერთეულების ფუნქციონირების ფსიქოლინგვისტური საკითხები. ინტერკულტურული კომუნიკაციები, 1(6), 9-14.
  • ჩქოტუა, მ. (2006). Presentation of Phraseology (Idioms, Set Expressions) Before And During Reading. საზრისი, 1(20), 193-195.
  • ჩქოტუა, მ.(2005). Principles of the Selection-Organization of the Phraseological Material. საზრისი, 1(17), 6-10.
  • ჩქოტუა, მ.(2005). Phraseological Units (Idioms) as the Source of Sociocultural Information About the Country (Countries) of the Target Language. საზრისი, 1(16), 204-208.

სალექციო კურსების კატალოგი

  • ესეს წერა;
  • აკადემიური წერა (ფილოლოგებისთვის);
  • ზეპირმეტყველების უნარ-ჩვევები I;
  • ზეპირმეტყველების უნარ-ჩვევები II;;
  • ლინგვისტიკის და ლიტერატურის კვლევისა და შესწავლის უნარ-ჩვევები;
  • შესავალი განათლების ფსიქოლოგიაში;
  • შეფასების მეთოდები და პრინციპები განათლებაში;
  • კლასის მართვა;
  • ინგლისური ენის კომპეტენცია I (FCE I);
  • ინგლისური ენის კომპეტენცია II (FCE II);
  • სამეცნიერო ჟურნალის „განათლების ჟურნალი შავი ზღვის რეგიონში (JEBS)“ მთავარი რედაქტორი;
  • საორგანიზაციო კომიტეტის წევრი შავი ზღვის საერთაშორისო უნივერსიტეტის ყოველწლიური სამეცნიერო კონფერენციის განათლების, ენის და ლიტერატურის საკითხებზე (IRCEELT);
  • საერთაშორისო კონფერენციის სამეცნიერო კომიტეტის წევრი (International Conference on Education and New Developments – END);
  • უმაღლესი განათლების განათლების დარგობრივი საბჭოს წევრი (საქართველოს განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრი);
  • სპეციალური განათლების (მასწავლებლის განათლება) უმაღლესი განათლების დარგობრივი საბჭოს წევრი (საქართველოს განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრი);
  • შავი ზღვის საერთაშორისო უნივერსიტეტის განათლების, ჰუმანიტარული და სოციალური მეცნიერებების სკოლის სადისერტაციო საბჭოს თავჯდომარის მოადგილე.