თამუნა ხეთაგური

ელ-ფოსტა: tkhetaguri@ibsu.edu.ge

10 ივნისი, 2021 – 13 ივლისი, 2021 – სერთიფიკატი ინგლისური ენის სწავლების ზრდასრულთათვის (CELTA), სწავლების კვალიფიკაცია, 120 საათი მასწავლებელთა საწყისი 120-საათიანი ტრენინგის კურსი, რომელიც მიგვიყვანს სერთიფიკატამდე ინგლისური ენის სწავლებაში სხვა ენების მოსაუბრეებისთვის (CELTA), კემბრიჯის უნივერსიტეტი,

თებერვალი, 2021 – აპრილი, 2021 – წარმატებით დასრულდა ყველა მოთხოვნა უმაღლესი განათლების მასწავლებლის კვალიფიკაციისთვის, გამოცემული: 2021 წლის 17 მაისს, ჰარვარდის უნივერსიტეტი, აშშ სერთიფიკატის ნომერი: 199453

2021 წლის აპრილი – 120-საათიანი TESOL/TEFL სერთიფიკატი, კურსის აკრედიტებული კურსდამთავრებული, აკრედიტებული ACCREDITAT & CPD სერტიფიცირების სერვისით; აკრედიტებული სწავლების სერთიფიკატი; World TESOL Academy, დიდი ბრიტანეთი რეგისტრირებული სასწავლო პროვაიდერი (UKRLP:10087431), სერთიფიკატის ნომერი: WTA22216917

2021 წლის აპრილი – წერის უნარების განვითარება თვითშესწავლა, წარმატებით დაასრულა კემბრიჯის უნივერსიტეტის პრესის 2-საათიანი კურსი, მასწავლებლის განვითარების ონლაინ დასრულების სერტიფიკატი, დიდი ბრიტანეთი

2004 – 2006 – დოქტორანტურა (Ph.D), ინგლისური ენის სწავლება (ELT), პედაგოგიურ მეცნიერებათა კანდიდატის ხარისხი 13.00.02, (№ 005646), ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, (21.06.2006), თბილისი, საქართველო.

უმაღლესი განათლება (უნივერსიტეტის დასახელება, მიღებული დიპლომები):

2002 – 2004 – ასპირანტურა (მაგისტრატურა), ინგლისური ენის სწავლება და კულტურათაშორისი კომუნიკაცია (ლინგვისტიკა), (АВМ 0091411), მ.ვ. ლომონოსოვის სახელობის მოსკოვის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, (10.06.2004), მოსკოვი, რუსეთი

1998 – 2002 – ბაკალავრიატი (ბაკალავრის ხარისხი), ინგლისური ფილოლოგია, (АВБ 0562103), მოსკოვის სახელმწიფო პედაგოგიური უნივერსიტეტი, (26.06.2002), მოსკოვი, რუსეთი.

  • Domination and its teaching”, LEPL – Gori State University, The Sixteenth International Scientific Conference “Education and Science in the Digital Age: Challenges and Perspectives”, 15 December, 2023

 

 

  • “Language integrated learning as a bilingual educational approach”, Tamuna Khetaguri, Mzia Zangaladze, 2nd International Conference on Recent Advancements in Interdisciplinary Research,  http://www.icrair.com/, Thailand, 1-2 June, 2019

 

  • “Teaching of some multifunctional affixes”, Tamuna Khetaguri, Mzia Zangaladze, 11th International Conference, “Education and Science in XXI century: Reality, challenge, perspectives”, 16-17 November, 2018, Gori State Teaching University, Gori, Georgia

 

  • “Interactive Language Teaching in Georgian Institutions”, Tamuna Khetaguri, Mzia Zangaladze, 6th International Research Conference on Education, English Language Teaching, English Language and Literatures in English, International Black Sea University (IBSU), Tbilisi, Georgia, April 23, 2016, p. 486 http://ircelt.ibsu.edu.ge/index.php/proceedings-2016

 

  • „The benefits of using L1 in language learning process”, – Tamuna Khetaguri, Mustafa Albay, Mzia Zangaladze,on April 13, 2014;  5th International Visible Conference on Educational Sciences, Ishik University and Salahaddin University, Iraq

 

  •   „The use of drills in ESL teaching“, – Tamuna Khetaguri, Mustafa Albay ,on April 14, 2014;  5th International Visible Conference on Educational Sciences, Ishik University and Salahaddin University, Iraq

 

  • “e-Portfolios for Work Based Environments in Georgia” – The Second International Conference on Education, English Language Teaching, English and Literatures in English,  Khetaguri, T.E & Zangaladze M., International Black Sea University (IBSU), Tbilisi, Georgia, 27-28 April, 2012

 

 

  •   “Promoting the use of Web 2.0 Tools in European Vocational Education and Training”. Toole, A. M. & Khetaguri, T.E. (2011). European Union SVEA Project. ALT-C Conference, Leeds, UK. On 7th September 2011; www.alt.conference-services.net/abstracts.asp

 

  •   “Control of Lexical Skills of Graduates in the Profile School” – The Second International Conference “New Trends in Education and Research”, Gori University, Georgia,  3 October, 2009;

 

Publications

  • “Writing skill development in I-II-III grades”, Tamuna Khetaguri, Mzia Zangaladze, Periodical Scientific Journal “Intelecti”, №1(73), April, 2023

 

  • “Some of the methods and principles of Teaching and Learning Vocabulary”, Tamuna Khetaguri, Mzia Zangaladze, Periodical Scientific Journal “Intelecti”, №2(72), December, 2022

 

  • “Teaching vocabulary by using clarification of MFPA of lexis in class with students”, Tamuna Khetaguri, Mzia Zangaladze, Research Article, Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, Volume 1., Issue 54, p.1-12, 23.06.2022 ISSN: 1308-6200 DOI Number: https://dergipark.org.tr/en/pub/kdeniz/issue/70178/1112541

 

  • “Control of lexical skills in teaching”, Tamuna Khetaguri, Mzia Zangaladze, Periodical Scientific Journal “Intelecti”, April, 2022

 

  • “Learning and Teaching of Languages in Grades 8 to 12 in Georgia”, Tamuna Khetaguri, Mzia Zangaladze, Research Article, Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, Volume 1., Issue 49, March, 2021, Pages 113-125, ISSN: 1308-6200 DOI Number: https://doi.org/10.17498/kdeniz.889195

 

  • “Questions of teaching linguistic features of the literary text”, Mzia Zangaladze, Tamuna Khetaguri,  Periodical Scientific Journal “Intelecti”, January, 2021

 

  • “Learning and Teaching of Languages in Grades One to Seven in Georgia”, Tamuna Khetaguri, Mzia Zangaladze, Research Article, Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, Volume: Issue 46, 1 June, Summer-2020, p. (62-71), ISSN:1308-6200 DOI: https://doi.org/10.17498/kdeniz.689828

 

  • “Use of interactive methods and techniques in teaching speaking and writing skills”, Mzia Zangaladze, Tamuna Khetaguri,  Periodical Scientific Journal “Intelecti”, May, 2020

 

  • “Strategic approaches in reading, listening and thinking”, Tamuna Khetaguri, Mzia Zangaladze, Periodical Scientific Journal “Intelecti”, May, 2018

 

  • “Information and communication technologies in Learning and Teaching in Georgia”, Tamuna Khetaguri, Mzia Zangaladze, Journal Association 1901 “SEPIKE”, “Social Educational Project of Improving Knowledge in Economics”, Frankfurt, Deutschland Poitiers, France Los Angeles, USA.; December, 2017, http://docs.wixstatic.com/ugd/b199e2_cad86de334f145e3aa15e3038b64b0da.pdf

 

  • “Importance of Presentation Techniques for Second Language Learning”, Tamuna Khetaguri, Periodical  Scientific Journal “Intelecti”, April, 2017

 

 

  • “Theories of the conceptual system”, Tamuna Khetaguri, Mzia Zangaladze, Periodical  Scientific Journal “Intelecti”, December, 2015

 

  • “Stylistic peculiarities of aparted attributes and their teaching”, Khetaguri Tamuna, Zangaladze Mzia, Periodical  Scientific Journal “Intelecti”, December, 2014

 

  • “Bilingual Approaches to Language Learning”, TamunaKhetaguri, MziaZangaladze,Periodical Scientific Journal “Intelecti”, December, 2013

 

  • “Online assessment of a student-centered module”, Journal of Education, International Black Sea University (IBSU), Khetaguri T.E. & Zangaladze M., Tbilisi, Georgia, 2012

 

  • “Semantic function of language resources”, Zangaladze M. & Khetaguri T.; The Journal “Newsletters” of Academy of Education Sciences of Georgia, Tbilisi, Georgia, 2012

 

  • “Technology Enhanced Learning: A Programme Development Plan for Georgia”. Khetaguri, T.E & Toole, A.M. (2011). Swansea Metropolitan University, Swansea, Wales, UK

 

  • “Control of Lexical Skills and the Experiment”, a monograph, “Tsodna”, Tbilisi, 2006

 

  • “Typology of Tasks on the Level of Words, Reference Point: the Control of Lexical Skills in the System of National and International Exams”, “Sazrisi”, 2005, N 15, pp. 141-145

 

  • “Lexical Skills in the System of Communicative Competencies”, “Sazrisi”, 2005, N 17, pp. 215-218

 

  • “Competencies Corresponding to the Humanitarian and Philological Profile”, “Sazrisi”, 2005, N 18, pp. 170-173

 

  • “Conception of the Profile School and the Specifics of the Humanitarian Profile”, “Sazrisi”, 2005, N 19, pp. 171-174

სალექციო კურსების კატალოგი